The forum for birders in Brussels and surroundings. A space for sharing observations, discussions and events relative to birds in Brussels

HomeHome  GalleryGallery  RegisterRegister  Log inLog in  

Share | 

Neerpede 9/11 om 10 u

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
René Dirckx

PostSubject: Neerpede 9/11 om 10 u   Tue 9 Nov - 21:00

Zoals Luc Boon op waarneming.be vermeldt : de Kuifduiker (Grèbe esclavon) zit er nog altijd.
Dodaars (Grèbe castagneux) was vandaag nietmeer te zien ! Blijkbaar zijn alle exemplaren vertrokken...
Back to top Go down
Luc_RF_Boon

PostSubject: Re: Neerpede 9/11 om 10 u   Tue 9 Nov - 22:41

Dag René,

Ja, de Kuifduiker (grèbe esclavon) zit er nog altijd... de tiende dag van aanwezigheid ! Very Happy
Mais il semble que c"est le moins "matineus" des grèbes présents sur le site... Chaque matin, je dois pratiquement faire le tour du bassin pour le contacter...
Vroeg 's ochtends houdt hij zich regelmatig in de vegetatie langs de randen van de plas verborgen

Uw opmerking betreffende de dodaars (grèbe castagneux) verbaast me een beetje (vanochtend heb ik nog 4 exemplaren rond 8H00' langs de randen van het "eilandje" geteld)... maar ik moet toegeven dat de tellingen vrij fluctuerend zijn !
Evenwel ben ik ervan overtuigd dat een minimum van 7 exemplaren aanwezig zijn... je pense que la totalité des effectifs passe souvent inaperçue, car ils se cachent volontiers dans la végétation rivulaire...

Met vriendelijke groeten,
Luc
Back to top Go down

Neerpede 9/11 om 10 u
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Le parc de Neerpede Anderlecht Bruxelles